Pobyt hosta zajišťuje zejména pokojská a pomocná pokojská, která každodenně zapisuje do hlášení (raportky) skutečně obsazené pokoje i zjištěné chyby a nedostatky. Raportku předává hotelové hospodyni. Práci při úklidu pokoje si organizuje na základě zjištěných informací. V průběhu dne přijímá hlášení z recepce o změnách přípravy pokojů a další dispozice.
Hotelový klíč slouží i jako informátor o pohybu hosta. Přívěsek na klíče by měl být dostatečně velký na to, aby host nezapomněl klíč vrátit a aby ho nemohl nosit v kapse. Kromě klíče pro hosta se používá více druhů klíčů:
- Skupinový, kterým může pokojská otevřít dveře svého rajónu,
- Hlavní, kterým může hotelová hospodyně otevřít všechny dveře na patře, resp. pokojská v noční službě,
- Generální, který má ředitel.
Prosperující hotely si dávají instalovat zámky, které lze otevřít plastikovými nebo magnetickými kartami.